Vācijas tiesa apšauba PoliScan fotoradaru mērījumu ticamību. 20.01.2012.
Šeit ir 3 fotoradara lēmumi (Nr.1, Nr.2, Nr.3), kur fotoattēlos ir redzamas vairākas automašīnas. Kā jau vairākkārtīgi rakstīju, šādus fotoattēlus nedrīkst izmantot kā pierādījumus. Kamēr Latvijā līdz pirmajiem tiesas spriedumiem vēl ilgi jāgaida, piedāvāju Vācijas tiesas 2009.gada 02.oktobra spriedumu, ar kuru tika atcelts PoliScan fotoradara lēmums. Interesanti, ka pašā PoliScan lietošanas instrukcijā arī visos fotoattēlos ir redzams tikai viens transportlīdzeklis. Šajā lietā Vācijas tiesa uzklausīja 4 ekspertus, no kuriem visi apšaubīja fotoradara precizitāti. Tiesa atcēla lēmumu par braukšanu ar 56 km/h vietā, kur atļauts braukt ar 40 km/h. Galvenais tiesas secinājums ir par to, ka nav zināms attālums, kurā radars veic mērījumu, kā dēļ rodas šaubas par to, vai fotoattēlā ir fiksēts pareizais t/l. Spriedumā ir skaidri norādīts, ka tikko uz fotoradra foto ir redzami 2 vai vairāk transportlīdzekļi, tā ir šaubas par to, uz kuru no tiem atteicas radara mērījums. Spriedumā norādīts arī uz citiem neatbildētiem jautājumiem, kuri rada šaubas par šo radaru veiktajiem mērījumiem.
Eiropas lielākā autokluba (ADAC) mājaslapā www.adac.de atrodams raksts ar nosaukumu «Blitzer PoliScan in der Kritik». ADAC juristu un tiesnešu konferencē par fotoradariem tika runāts par prasībām fotoradariem attiecībā uz 36 dažādiem fotoradaru iekārtu veidiem. Tika runāts par to, ka nav nekādas garantijas tam, ka mērījums attiecas uz konkrētu transportlīdzekli. No 36 iekārtām vislielāko kritiku izpelnījās tieši PoliScan, jo radars nav precīzs, ja uz bildes ir redzamai divi vai vairāki transportlīdzekļi (šādā gadījumā mērījumu precizitāti nevarot garantēt). Problēma esot tajā, ka foto tiek uzņemts vairākus metrus pēc mērījuma veikšanas.
E.Džeriņš